Interactieve sessie 3

Herstelgerichte aanpak in de zorg

Thema:
Calamiteiten

Door:
Robert Jan de Boer, bestuurder, Stichting voor een herstelgerichte aanpak - Sidney Dekker, hoogleraar Griffith University - Caroline Heijckmann, internist Bernhoven

Leerdoelen:
Wat zijn de kenmerken van een herstelgerichte aanpak? Hoe voer je zo'n gesprek? Wat zijn de voordelen? Een interactieve sessie met een echte casus.

Doelgroep:
Specialisten, verpleegkundigen en kwaliteitszorgmedewerkers

Omschrijving:
Een herstelgerichte aanpak richt zich eerst op het vaststellen van degenen die geraakt zijn door een calamiteit of complicatie. Vervolgens brengen we hun behoefte in beeld en zorgen we dat die zo veel als mogelijk is, wordt ingevuld. Dit leidt tot herstel van vertrouwen, maar ook van meer leren dan voorheen.

 

 

Toestemming plaatsen cookies

Deze website maakt gebruik van functionele, statistische en social media & overige cookies. Als je wilt aanpassen welke cookies en scripts gebruikt mogen worden, dan kun je hieronder jouw instellingen wijzigen.

Meer informatie is beschikbaar in de privacy- en cookiestatement.