Interactieve sessie 18

Beter leren van calamiteiten

Thema:
Safety-II

Door
:
Marjan van Maanen en Mirjam Schotman (Meander Medisch Centrum)

Leerdoelen:

  • Verschil laten ervaren tussen Safety-I vragen en Safety-II vragen.
  • Vanuit een ander (herstelgericht) perspectief beter leren van een calamiteit.

Doelgroep:
Zorgverleners, adviseurs kwaliteit & veiligheid, IGJ, management: iedereen die met calamiteitenonderzoek heeft of kan krijgen.

Beschrijving:
Na een korte introductie ben je als deelnemer interviewer of geïnterviewde in een fictief calamiteitenonderzoek. Het verschil tussen Safety-I en Safety-II en herstelgerichte aanpak komen aan bod. We geven tips over de implementatie in je eigen ziekenhuis.

Toestemming plaatsen cookies

Deze website maakt gebruik van functionele, statistische en social media & overige cookies. Als je wilt aanpassen welke cookies en scripts gebruikt mogen worden, dan kun je hieronder jouw instellingen wijzigen.

Meer informatie is beschikbaar in de privacy- en cookiestatement.